Pesoneelwerving social media

Hoe een effectief social media beleid je nieuw personeel kan opleveren.

In de huidige tijd waarin social media een steeds belangrijker onderdeel uitmaakt van het bedrijfsleven, is het belangrijk om een effectief social media beleid te hebben. In deze blog lees je hoe een goed beleid niet alleen je bedrijf kan helpen groeien, maar ook een geweldig middel kan zijn om nieuw talent te werven voor jouw team!

Hoe kan social media leiden tot het aantrekken van nieuw personeel?

In een tijd waarin steeds meer mensen online zijn, is het logisch dat bedrijven ook hun aandacht richten op social media. Het aantrekken van nieuw personeel via social media kan een effectief beleid zijn, mits het goed wordt toegepast.

De voordelen van het gebruik van social media bij het aantrekken van nieuw personeel zijn talrijk. Zo kunnen bedrijven direct in contact komen met een groot bereik aan kandidaten. Dit kunnen actief werkzoekende zijn, maar ook de passieve groep werkzoekende. De laatste groep zal niet bewuste acties ondernemen voor een nieuwe baan, maar staan er wel voor open mits deze nieuwe kans aantrekkelijk genoeg is om het vertrouwde achterwegen te laten. Ook is op social media veel meer mogelijk dan alleen het plaatsen van een vacature; er kan ook informatie gegeven worden over de bedrijfscultuur en wat medewerkers kunnen verwachten. Dit geeft kandidaten een beter beeld van het bedrijf en maakt hen enthousiaster om te solliciteren. We merken de laatste jaren dat de bedrijfscultuur en werksfeer een steeds belangrijker aspect wordt tijdens het sollicitatieproces. Tip: Laat doormiddel van video’s jullie bedrijfscultuur en werksfeer zien. 

Daarnaast biedt social media ook de mogelijkheid om sneller te reageren op sollicitaties en eventuele vragen die kandidaten hebben weg te nemen. Dit geeft een goed gevoel en laat zien dat het bedrijf echt geïnteresseerd is in de kandidaat. De afstand tussen de kandidaat en het bedrijf wordt hierdoor enorm verkleind. Verder kan social media ook worden gebruikt om verschillende manieren te vinden om met kandidaten in contact te komen, zoals via video-interviews of online testen.

Tot slot helpt social media ook bij het vergroten van de naamsbekendheid en reputatie van het bedrijf. Door middel van content marketing, advertenties of beoordelingen op social media, wordt meer informatie over het bedrijf verspreid onder potentiële werknemers. Dit draagt bij aan een positief imago en maakt het voor kandidaten aantrekkelijker om voor een bepaald bedrijf te werken.

Wil jij social media gebruiken voor het werven van nieuw personeel? Kan je daar wel een handje bij gebruiken? Dan helpen wij je graag! Laten we samen een effectief social media beleid opstellen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *