Voordelen van een social media manager  

Dat het inzetten van de juiste online marketing van groot belang is, dat zal je bekend zijn. Het aantal gebruikers van social media is de afgelopen jaren extreem gegroeid. De kans dat jouw doelgroep zich online bevindt is heel groot. Zonde als je deze kansen niet benut!  

Maar voor jou als ondernemer is tijd enorm kostbaar. Vaak kom je zelfs tijd te kort… En als tijd niet je grootste struikelblok is om aan social media te starten dan is het misschien wel het ontbreken van kennis en interesse. Wij snappen heel goed dat dit allemaal punten kunnen zijn waarom jij zelf nog niet aan de slag bent gegaan met je online zichtbaarheid. Maar heb je er dan weleens aan gedacht om dit uit te besteden? Een social media manager kan jou veel opleveren!  

Wij geven je graag vier redenen om je social media uit te besteden aan een betrouwbare partij!  

  1. Het gaat je enorm veel tijd opleveren! Zodra jij de online marketingactiviteiten overdraagt aan een social media manager (SMM) zal jij zelf veel tijd besparen. Niet meer uren nadenken over wat je moet plaatsen, waar je nu weer foto’s van moet maken en laten we het niet hebben over het schrijven van een passende tekst. Niet meer nodig, opluchting he? Laat jij een collega nu naast zijn/haar vaste werkzaamheden ook de social media verzorgen? Maar brengt dit nog niet de gewenste resultaten? Dan zal dit waarschijnlijk komen door tijdsgebrek… Want een juist social media beleid opstellen en doorvoeren kan je niet “even erbij doen”. Gun je collega rust en focus op zijn/haar hoofdwerkzaamheden.  
  1. Door samen te werken met een social media manager haal je specialistische kennis in huis. Een SMM is de hele dag met niks anders bezig dan de online platformen en heeft hierdoor veel kennis en ervaring. Ze weten precies wat wel werkt en welke trucjes je beter niet kan doen. Dan horen wij je denken: “Ja maar een buitenstaander kent mijn bedrijf toch niet? Hoe moeten zij dan passende berichten maken?” Door van tevoren een duidelijke social mediastrategie op te stellen kun je goede richtlijnen aangeven. Jullie gaan samen op zoek naar de juiste huisstijl, tone of voice, hashtags en alles wat nodig is om passende content te creëren.  
  1. Geef je bedrijf het online podium wat het verdient! Dat er kansen liggen voor je bedrijf in de online wereld dat zal je nu wel bekend zijn. Nu is het noodzaak om door te pakken en aan de slag te gaan. Stel jezelf de vraag: “wat zien potentiële klanten/gasten nu van mijn bedrijf als zij mij online opzoeken?”. En ja geloof ons, dat doen echt heel veel mensen! Wij vergelijken alle online zichtbaarheid van een bedrijf met een online visitekaartje. Zorg dat dit netjes, verzorgd, informerend en vooral passend is bij je bedrijf. Het is zonde als je potentiële klanten verjaagd door een slecht zichtbaarheid. Een SMM zal dit altijd bewaken en hier zorg voor dragen.  
  1. Social media is meer dan alleen het plaatsen van leuke berichten! Zo kan social media bijvoorbeeld een hele mooie tool zijn om personeel te werven, nieuwe klanten aan te trekken, met de huidige klanten een betere band op te bouwen, het huidige personeel te betrekken bij de organisatie en is het een virtueel podium voor je bedrijf.  

Mocht je nu helemaal enthousiast geworden zijn en wil je direct aan de slag met een social media manager voor jouw bedrijf? Stuur ons dan gerust een bericht en wij maken graag kennis.  

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *